جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

تابلوی کنترل برقی Panel Shop: چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

۱۲۱ بازديد
تابلو برق صنعتی چیست

 پانل های کنترل صنعتی تجهیزات و ماشین های صنعتی برای دستیابی به اهداف مختلف فرآیندی خود به عملکردهای تعریف شده و کنترل منظم نیاز دارند. تابلوهای کنترل الکتریکی این وظایف را در تجهیزات تولیدی انجام می دهند. درک آنچه آنها هستند اهمیت حیاتی آنها را برای صنعت برجسته می کند.

پانل های کنترل الکتریکی: همه آنچه که باید بدانید در ساده ترین عبارت، یک تابلوی کنترل الکتریکی ترکیبی از دستگاه های الکتریکی است که از نیروی الکتریکی برای کنترل عملکردهای مکانیکی مختلف تجهیزات یا ماشین آلات صنعتی استفاده می کند. یک تابلوی کنترل الکتریکی شامل دو دسته اصلی است: ساختار تابلو و اجزای الکتریکی. ساختار پانل پانل های کنترل الکتریکی ساختار یک تابلوی کنترل الکتریکی ترکیبی از یک محفظه و یک پانل پشتی است، شبیه به جعبه شکن در یک خانه یا محل کار. محفظه محفظه یک جعبه فلزی است که اندازه آن متفاوت است و معمولاً از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می شود. تعداد درهای (معمولاً یک یا دو) مورد نیاز روی محفظه، اندازه آن را در بیشتر کاربردهای صنعتی تعیین می کند. محفظه دارای رتبه ایمنی UL (508A معمولی است) یک رتبه IP و/یا طبقه بندی NEMA است.

این فهرست‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا ویژگی‌هایی مانند موارد زیر را تعیین کنند: استفاده در داخل/خارج از خانه ضد آب/مقاومت در برابر آب مقاوم در برابر گرد و غبار/آلاینده‌های جامد رتبه‌بندی شرایط خطرناک رتبه‌بندی ضد انفجار این طبقه‌بندی‌های مختلف باید بر روی یک صفحه فلزی چاپ شده و برای شناسایی و ارجاع آسان به محفظه متصل شوند. پانل های پشتی پانل پشتی یک ورق فلزی است که در داخل محفظه نصب شده است که پشتیبانی ساختاری برای نصب ریل DIN و کانال های سیم کشی را فراهم می کند. ریل های فلزی DIN دارای ابعاد استاندارد شده و ساختاری برای نصب دستگاه های الکتریکی هستند. کانال های سیم کشی مسیریابی و سازماندهی سیم ها را فراهم می کنند و در عین حال به کنترل نویز الکتریکی بین دستگاه های داخل جعبه کمک می کنند. پانل کنترل الکتریکی اجزای الکتریکی هشت نوع جزء الکتریکی در یک محفظه تابلو برق وجود دارد که چندین عملکرد مختلف انجام شده توسط تابلو را تعریف و سازماندهی می کند.

این اجزاء عبارتند از:  قطع کننده مدار اصلی. این مانند قطع شدن تابلوی برق اصلی است که به خانه یا محل کار منتهی می شود. کلیدهای مدار اصلی بین 120 ولت تا 480 ولت در اکثر کاربردهای صنعتی کنترل می شوند. برقگیر. این قطعه از برخورد صاعقه یا نوسانات برق شهری از آسیب رساندن به اجزای الکتریکی داخل تابلو به دلیل ولتاژ اضافی جلوگیری می کند. مبدل ها. بسته به ولتاژ ورودی، ترانسفورماتورها ممکن است ولتاژ را تا 120 ولت برای اجزای مختلف کاهش دهند یا در مواردی که برق ورودی 120 ولت است، ولتاژ را به 24 ولت کاهش دهند. بلوک های ترمینال این بلوک ها به سازماندهی و توزیع آرایه سیم هایی که از منابع مختلف به دستگاه های الکتریکی مختلف می آیند کمک می کنند. کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC). این در اصل یک CPU است که در داخل کنترل پنل قرار دارد. این واحد مغز پنل کنترل است که نظارت و کنترل فرآیندهای مکانیکی مختلف را فراهم می کند. شامل ورودی ها و خروجی های مختلف به و از عملکردهای مکانیزه تجهیزات تولید می شود. رله و کنتاکتور. این کلیدهای روشن/خاموش عملکردهای مکانیزه را بر اساس دستورات PLC کنترل می کنند. رله های کوچکتر عملکردهایی مانند چراغ ها و فن ها را کنترل می کنند. رله های بزرگتر که کنتاکت نامیده می شوند، عملکردهای پیشرفته تری مانند موتورها را کنترل می کنند. سوئیچ های شبکه هاب ارتباطی کنترل پنل، سوئیچ های شبکه ارتباط بین PLC و دستگاه های مختلف سازگار با شبکه را در خط تولید تسهیل می کند. رابط ماشین انسانی (HMI). این اجزا به اپراتور اجازه می دهد تا عملکردهای خاصی از ماشین آلات را نظارت یا کنترل کند. HMI های رایج شامل نمایشگرهای ویدئویی، جوی استیک ها، دکمه ها، سوئیچ ها و کیبوردها هستند.

آیا به یک پنل کنترل الکتریکی سفارشی نیاز دارید؟ طراحی یک تابلوی کنترل الکتریکی سفارشی به پیچیدگی سیستمی که کار می کند بستگی دارد. طرح ها می توانند شامل یک سیستم رله الکتریکی ساده یا یک سیستم PLC پیچیده تر با شبکه های PLC تک یا چندگانه با ادغام های IIoT یا SCADA باشند. شاخص هایی که نشان می دهد سازمان شما ممکن است به طراحی پنل سفارشی نیاز داشته باشد شامل نیاز به عملیات پیشرفته تر عملیات های مختلف تولید است. کنترل منسجم تر و جهانی سیستم ها؛ و/یا نیاز به بهبود HMI. تعمیر و نگهداری تابلوهای کنترل الکتریکی تعمیر و نگهداری یکی دیگر از ملاحظات کلیدی برای تابلوهای کنترل الکتریکی است.
تسهیل تعمیر و نگهداری یک عنصر حیاتی در طراحی تابلوی کنترل الکتریکی سفارشی است. عناصر تعمیر و نگهداری باید شامل موارد زیر باشند:  اجزاء، سیم‌کشی و پایانه‌های دارای برچسب واضح قابلیت نظارت بر وضعیت اتصالات الکتریکی مختلف کنترل ذرات و گرد و غبار در داخل محفظه اقدامات کنترل آفات پانل‌های کنترل الکتریکی صنعتی سفارشی از INDUSTLABS برای تابلوهای کنترل صنعتی ضروری است. آنها نظارت و کنترل سطح بالاتری را بر عملکردهای مختلف ماشین آلات تولید ارائه می دهند و به تولید کنندگان اجازه می دهند اهداف تولید را تعریف، سازماندهی و برآورده کنند. IndustLabs بیش از 15 سال تجربه در طراحی و ساخت تابلوهای کنترل الکتریکی دارد که به صنایعی مانند:  مواد غذایی و آشامیدنی نفت و گاز تولید برق و مدار برق دارویی تولید سیال دستی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.