یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

همه‌ی آنچه که باید درباره طراحی لوگو در مشهد بدانید

۱۸۸ بازديد

از ابتدای زندگی بشر تا کنون انسان برای رفع نیاز و رساندن منظور و هدف خود به دیگران، از اشکال و طرح‎‌های مختلفی استفاده کرده است. همانطورکه انسان‌های اولیه با طراحی روی سنگ و دیوار غارها، ارتباط برقرار کرده و مفاهیم را به یکدیگر انتقال می‌داده‌اند، امروزه نیز نوع جدیدی از این برقراری ارتباط و انتقال مفهوم در سطح جهانی، انجام می‌شود. شرکت‌ها، مشاغل، کسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ، سازمان‌ها، نهاد‌ها، ارگان‌ها و حتی مغازه‌ها و بوتیک‌های کوچک سطح شهر، برای شناساندن خود و کسب‌وکارهایشان به مردم و مخاطبان هدفشان، به طراحی لوگو روی آورده‌اند. و همین امر باعث شده است تا بازار طراحان گرافیک برای طراحی لوگو در مشهد ،بسیار پر رونق باشد. اما آیا می‌توان طراحی لوگو را به هر کسی سپرد؟ آیا لوگو فقط یک نشان و لوگو ساده است؟ یا در کسب‌وکارها نقشی بیش ‌از این بازی می‌کند؟

باتوجه به اینکه متقاضیان طراحی لوگو در مشهد بالا رفته است، بر آن شدیم تا نکاتی در رابطه با لوگو، انواع آن و لزوم داشتن لوگوی مخصوص را برای شما متقاضیان عزیز شرح دهیم. اگر متقاضی طراحی لوگو در مشهد هستید، با یاراپلاس همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره سفارش طراحی لوگو، کسب کنید.

لوگو چیست و چه انواعی دارد؟

لوگو یا آرم، طرحی گرافیکی است که از علائم، حروف و گاه تصویر تشکیل شده است. طراح لوگو، با چینش ویژه این موارد در کنار هم، طرحی گاه خوانا و گاه ناخوانا برای نام‌های تجاری ایجاد می‌کند و ویژگی اصلی لوگوی طراحی شده این است که کاملا متمایز از لوگوهای دیگر و دارای مشخصه‌ای مخصوص به نام تجاری مورد نظر است.

لوگو در واقع طرحی جذاب و متمایز است که هویت یک مجموعه، کالا یا خدمات مشخصی را بازنمایی می‌کند. به هر جا که نگاه کنید، بی‌شک یک لوگو به چشم خواهد خورد. از لباس‌ها و اشیا گرفته تا پرچم‌ها و ارگان‌های نظامی، همه و همه دارای نشان خاصی هستند که معرف کاربری و هویت آن‌ها است. لوگو باید منحصر به فرد باشد و این همان جیزی است که هر نام تجاری از لوگوی خود انتظار دارد. طراحان گرافیگ یاراپلاس، برای طراحی لوگو در مشهد از سه ساختار استفاده می‌کنند که در ادامه هر کدام را شرح می‌دهیم.

مزایای طراحی کارت ویزیت در مشهد

مونوگرام

مونوگرام به روشی در طراحی لوگو گفته می‌شود که به دلیل طولانی بودن نام تجاری مورد نظر، از حروف اول کلمات نام تجاری، برای طراحی لوگو استفاده می‌شود. معمولا از این حروف، با رعایت ترتیب قرارگیری آن‌ها در نام تجاری، استفاده می‌کنند. از نمونه طراحی‌ به روش مونوگرام می‌توان به لوگوی گوچی و ال جی اشار کرد. طراحان گروه یاراپلاس که خدمات طراحی لوگو در مشهد را ارائه می‌کنند، با ذوق هنری خود به این حروف شکل و ظاهر هنری و جذاب خواهند بخشید.

پیکتوگرام

این نوع لوگو، شکلی است که به نام، عرصه فعالیت و یا مفاهیم مرتبط با نام تجاری اشاره دارد. این سبک لوگو تقریبا پرطرفدار‌ترین سبک طراحی لوگو در مشهد است. دلیل آن نیز مشخص است، همیشه یک شکل ساده، راحت‌تر در ذهن ثبت می‌شود و هر کسی با هر زبانی، با نگاه کردن به لوگوی پیکتوگرام می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. در این روش ممکن است طراح، از نام برند در کنار شکل استفاده کند. اما تمرکز بر روی طراحی شکل است و نه نام و حروف. نمونه‌ای از این نوع طراحی لوگوی اپل، اینستاگرام، پوما و نایک است.

لوگوتایپ

این نوع لوگو طرحی نوشتاری است. به این صورت که طراحان گرافیک در آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس برای طراحی لوگو در مشهد ،لوگوی مورد نظر را با استفاده از فونت‌های مرسوم طراحی می‌کنند. در واقع این نوع لوگو، ترکیبی از حروف یا کلمه‌ی مخفف شده‌ای است که مرتبط با برند است. برای مثال می‌توان به لوگوی شرکت‌های گوگل و یاهو اشاره کرد. نوع دیگری از طراحی لوگو وجود دارد که در این دسته قرار می‌گیرد. که در آن، یک یا چند حرف از لوگو تغییر شکل داده می‌شوند. به این طراحی Letterform می‌گویند. مثالی از این نوع طراحی می‌توان به لوگوی شرکت‌های ناسا، آی بی ام یا شبکه اچ بی او اشاره کرد.

لوگوی ترکیبی

این نوع طراحی گرافیکی همانطور که از اسمش پیدا است، ترکیبی از روش‌های دیگر است و دست طراح در طراحی لوگو باز است و می‌توان از هر روشی که مناسب و جذاب به نظر برسد، استفاده کند. برای نمونه می‌توان به لوگوی شرکت‌های آدیداس، بیک یا لوگوی باشگاه‌های فوتبال اشاره کرد.

چرا باید برای نام تجاری برند خودمان لوگو داشته باشیم؟

وقتی همه عواملی ضروری در ایجاد یک تجارت در شهرمان را در نظر می‌گیرید، طراحی لوگو در مشهد ،ممکن است به عنوان اولویت اصلی به نظر نرسد. اما در اصل باید اینطور باشد! ممکن است این زمزمه در ذهنتان تکرار شود که «شاید اصلاً به لوگو احتیاج نداریم». اما این درست نیست. بی‌شک لوگو، یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر در مراحل ساخت نام تجاری موفق است. بنابراین، اگر نمی‌دانید چرا یک لوگو اینقدر مهم است دلایلی که یاراپلاس، بهترین تیم طراحی لوگو در مشهد، در ادامه توضیح می‌دهد را به خوبی مطالعه کنید.

جلب توجه

این روزها با این بازار رقابتی نفس گیر، شما فقط چند ثانیه وقت دارید تا توجه مخاطبان را جلب کنید. یک لوگوی جذاب می‌تواند به سرعت توجه بینندگان را جلب کند و هویت اصلی شرکت را با روشی جالب انتقال دهد.

تاثیر اولیه قوی روی مخاطب

لوگو اولین معرف یک شرکت برای مصرف‌کنندگان است و اگر به خوبی طراحی شود، می‌تواند علاقه عموم را جلب کرده و آن‌ها را دعوت کند تا درباره شرکت اطلاعات بیش‌تری کسب کنند. اگر اینطور نباشد، شما مشتریان را از دست خواهید داد. لوگو، شرکت شما را به عنوان یک برند قوی در فضایی حرفه‌ای معرفی می‌کند.

طراحی لوگو

لوگو هویت برند شما است

واقعیت این است که طراحی لوگو، نه تنها بخشی از برندسازی شرکت است، بلکه به عنوان پایه و اساس شرکت نیز محسوب می‌شود. رنگ ها، شکل‌‌ها و فونت‌ها با داستان شرکت شما همخوانی خواهند داشت، و لوگو مانند صحنه‌ای، این داستان را روایت خواهد کرد. بعدها نیز از این لوگو برای برندسازی استفاده خواهد شد. به طوری که بر روی سربرگ‌ها، کارت‌ ویزیت ها، صفحات فرود، بسته بندی‌ها و فراخوان‌ها،بروشورها و … چاپ خواهد شد.

  • شما را به یادماندنی می‌کند: لوگوها نقطه شناسایی کسب‌وکارها هستند؛ آن‌ها نمادی هستند که مشتریان برای شناختن نام تجاری شرکتتان، استفاده می‌کنند. در حالت ایده آل، همه می‌خواهند که مردم فوراً با نگاه کردن به لوگو، کاربری شرکت را در ذهن خود ثبت کنند. از آنجایی که یک لوگوی خوب، عنصری بصری و زیبایی‌شناختی است، باعث می‌شود که تصویر مثبتی از مارک شما، در ذهن مخاطب نقش ببندد. یاراپلاس متخصص طراحی لوگو در مشهد، با طراحی لوگوی جذاب برای کسب‌وکار شما، باعث خواهد شد، مخاطبان نام کسب‌وکار شما را هرگز فراموش نکنند.
  • رقابت بهتر: جراتکنید با لوگوی جذاب، متفاوت به نظر برسید، زیرا لوگوی شرکت به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که چرا تجارت شما بی‌نظیر است. برای مثال: مطمئناً، ممکن است تعداد زیادی رقیب دیگر در شهر مشهد وجود داشته باشد، اما شما تنها شرکتی خواهید بود که با طراحی لوگوی متفاوت و جذاب، افراد زیادی را به خود جذب می‌کنید. لوگو دریچه‌ای برای انتقال ارزش‌های شما است و به مصرف‌کنندگان نشان می دهد که چرا از رقبایتان بهتر هستید. برای طراحی لوگو در مشهد، یاراپلاس می‌تواند تمام انتظارات شما از یک لوگو در سطح رقابتی بالا را برطرف کند.
  • وفاداریبه برند را تقویت می کند: با رشد برند، لوگوی شرکت برای طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان آشنا خواهد بود، و این آشنایی باعث می‌شود، شما قابل اعتماد و قابل دسترس به نظر بیایید. برای مثال: وقتی قصد خرید وسایل تمرین را دارید و ناگهان شلوار پیاده‌روی نایک را مشاهده می‌کنید، فوراً آماده خرید هستید. چرا؟ زیرا نایک برندی است که به آن اعتماد دارید. این اعتماد بر پایه همان لوگو ایجاد شده است و وفاداری به برند را در پی داشته است.

ویژگی‌های لوگوی جذاب

اینکه لوگو چقدر مهم است را با هم بررسی کردیم، قطعا اگر طراحی لوگو با خلاقیت همراه باشد، تاثیر بیش‌تری بر روی اعتبار و محبوبیت برند خواهد گذاشت. در زیر پنج ویژگی یک لوگوی عالی آورده شده است.

  1. ساده: لوگوهای ساده همان‌هایی هستند که افراد به محض دیدن، به راحتی آن‌ها را تشخیص می‌دهند. برند‌هایی که  مردم به راحتی آنان را به خاطر می‌آورند. همان‌هایی هستند که ساده‌ترین لوگوها را دارند.
  2. قابلیت ارتقا: یک لوگوی عالی باید به اندازه کافی منعطف باشد تا بتوان در صورت به روز رسانی و یا تغییر با گذشت زمان، باز هم به نظر خوب برسد. این تغییرات توسط اکثر شرکت‌های بزرگ مانند گوگل انجام گرفته است.
  3. بهیاد ماندنی: یک لوگوی خوب باید تأثیرگذار باشد. شما می‌خواهید توجه بیننده خود را جلب کنید و تصویری از خود در ذهنش بجا بگذارید. پس لوگو باید به جذاب و تاثیرگذار باشد تا در یادها ثبت شود.
  4. همهکاره: از ویژگی‌های مهم یک لوگوی خوب این است که  در هر رسانه‌ای و با هر نوع مواد چاپی، خوب به نظر برسد.
  5. مرتبط: لوگو باید مربوط به کسب‌وکار و هدف شما باشد. این ویژگی مربوط به خدمات و یا محصولاتی می‌شود که شما به مشتریان ارایه می‌دهید.

لوگوی قدیمی خود را بروز رسانی کنیم یا اینکه لوگوی جدید سفارش دهیم؟

لوگو قوی می‌تواند تأثیر بزرگی در تجارت شما داشته باشد. بعضی اوقات شرکت‌ها در همان بار اول انتخاب و طراحی دقیقی را برای لوگوی خود در نظر می‌گیرند (مانند نایک) و هرگز مجبور نیستند که دوباره لوگو خود را بازطراحی کنند. اما بیش‌تر اوقات، یک لوگو باید جوری تنظیم شود که با تغییر و تحولات شرکت (یا دنیای طراحی) همگام باشد. این امر مخصوصا برای مشاغلی با طول عمر زیاد، ضروری است. طراحی مجدد لوگو، ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد. بهتر است قبل از کنار گذاشتن لوگو فعلی، مدتی وقت بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که طراحی مجدد واقعاً همان چیزی است که لازم دارید. پرسیدن 4 سوال اصلی به شما کمک می‌کند درک کنید که آیا وقت آن رسیده است تا لوگوی خود را تغییر دهید یا نه؟

طراحی لوگو

  • آیا لوگوشما برای دوران سنتی بازاریابی بوده است؟ این یک سوال ساده و واضح است، اما سوالی است که ارزش پرسیدن دارد. اگر لوگوی شما در دهه 50 طراحی شده است. احتمالا الان دیگر زمان ورود شما به دوره مدرن است. لوگوی قدیمی نه تنها از نظر زیبایی‌شناسی خسته‌کننده است،  بلکه ممکن است با تکنولوژی عصر جدید مانند رسانه‌های اجتماعی، تلفن‌ها، تبلت‌ها و غیره سازگار نباشد.
  • آیاتجارت شما گسترش یافته یا تغییر کرده است؟ آیا به تازگی یک سری محصولات جدید را اضافه کرده‌اید؟ یا دفتر مرکزی خود را گسترش داده‌اید؟ یا کارمندان جدیدی را استخدام کرده‌اید؟ اگر تجارت شما به هر روشی گسترش یافته یا تغییر کرده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به فکر تغییر لوگوی خود باشید.
  • آیاوارد رقابت و بازار جدیدی شده‌اید؟ مدت زمان طولانی در صدر صنعت خود بودید و اکنون، به طور ناگهانی یک رقابت جدی را تجربه کرده‌اید؟ می‌توانید احساس ترس کنید و یا اینکه بلند شوید و برای جایگاه خود بجنگید. بازطراحی لوگو می‌تواند به مشتریان نشان دهد که شما یک شرکت مدرن و به روز و آینده‌نگر هستید که شایستگی اعتماد آن‌ها را دارید.
  • آیابا مخاطبان جدیدی بروبرو شده‌اید؟ شما یک تعداد مشتری دائمی دارید که به شرکت شما وفادارند، اما هر شرکتی با مصرف‌کنندگان جدید روبرو می‌شودکه سلایق مدرن و جدیدی دارند. طراحی مجدد لوگو
  • به شما کمک می‌کند با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید و همچنان مشتریان دائمی خود را حفظ کنید.

طراحی لوگو در مشهد

اگر به یک یا چند سوال فوق پاسخ مثبت داده‌اید، ممکن است زمان طراحی مجدد لوگو شما فرا رسیده باشد، اما راه‌های دیگری نیز وجود دارند که شما را از کنار گذاشتن لوگو منصرف کند. شما می‌توانید به سادگی لوگو خود را به روز رسانی کنید. به روز رسانی لوگو، رویکردی با کمترین تغییرات در طراحی است. در طی به روز رسانی لوگو، یک طراح با افزودن پیام، به روزرسانی رنگ‌ها یا ساده کردن کل ظاهر، تغییراتی را متناسب با کاربری کنونی، ایجاد می‌کند.

نکاتی در باره طراحی لوگو

  • در طراحی لوگو همیشه خلاق باشید و تقلید نکنید ، سعی کنید طراحی تان منحصر بفرد باشد.
  • اگر ایده ای برای طراحی لوگو ندارید می توانید یکسری کلمات مربوط به آن کار و برند را یادداشت کنید و ارتباطی بین آنها پیدا کنید . این کار می تواند کمک خوبی برای طراحی یک لوگو باشد .
  • برای یک لوگو خوب سعی نکنید دنبال چیزهای خیلی پیچیده باشید گاهی یک ایده ساده و البته و البته یک طراحی خوب می تواند کافی باشد .
  • ایده هایتان را طراحی کنید بهترین و عالی ترین را انتخاب کنید . اگر در عمل نتوانستید به نتیجه رضایت بخشی دست پیدا کنید سراغ دیگر ایده هایتان بروید و همیشه به یک ایده تکیه نکنید .
  • لوگو باید معرف و امضا شرکت شما باشد پس ساده و زیبا طراحی کنید.
  • یک روش قدیمی برای طراحی لوگو که بیشتر کسانی که به صورت پیشرفته و خیلی حرفه ای کار می کنند استفاده از کاغذ ردیابی است که روی یک کاغذ معمولی قرار می گیرد . با این کار به سرعت طرح اولیه را ایجاد می کنید و فقط تغییرات را اضافه و اصلاح می کنید .
  • با داشتن یک دفتر کوچک که همیشه همراه تان باشد ، می توانید هر زمان که ایده ای هر چند ساده و جزئی که به ذهنتان رسید را طراحی کنید .
  • لوگو در عین سادگی باید بتواند پیام و هویت برندتان را هم برساند ، اما لزومی ندارد که شامل همه پیام ها و کارهای شما باشد و بتواند تمام ارتباطات را با مخاطب برقرار کند .
  • لوگو حتما نباید نمادی از کار و برند را داشته باشد مانند اپل که یک سیب است و ربطی به گوشی های همراه و کامپیوتر ندارد .
  • بهترین لوگوها توسط دست طراحی شده اند مانند : اپل ، نایک ، کوکاکولا . پس حتما لوگوهایتان را با دست روی کاغذ طراحی کنید و در ابتدا نیازی به نرم افزارهای طراحی ندارید و می توانید بعد از اتمام طراحی این کار را انجام دهید .( طراحی با دست راحت تر و سریعتر است و آسانتر ایده های آنی که به ذهن می رسد را می شود رسم کرد )
  • از آنجایی که لوگو ممکن است در ابعاد و اندازه های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرید ، در زمانی که با نرم افزار آن را طراحی می کنید باید به گونه ای باشد که در ابعاد مختلف کیفیت آن کاهش پیدا نکند به همین خاطر استفاده از نرم افزار وکتور که از نقاط دقیقی تشکیل شده و می تواند تصاویر را بدون کاهش کیفیت و در هر مقیاسی ارائه کند گزینه مناسبی است .

طراحی لوگو

  • اگر برای طراحی از نرم افزار استفاده می کنید بهتر است فایل های قدیمی که آنها را اصلاح و ویرایش کرده اید را نگهدارید و چنان چه نیاز داشتید به عقب برگردید و از آنها استفاده کنید .
  • کار شما در جایگاه یک طراح باید به گونه ای باشد که قابل مقایسه با کار طراح های بزرگ باشد و با گشت در سایت ها و دیدن کارهای باکیفیت طراحان دیگر می توانید در کار خود بیشتر مفید باشید و از ایده های آن ها الهام بگیرید .
  • در طراحی لوگو خود از گرید ها و راهنماها استفاده کنید . لوگوی شما نباید مختص به یک زمان باشد در طراحی سعی کنید از تصاویر هندسی هم استفاده داشته باشید .
  • اگر می توانید طرح خود را با چشم تان بسنجدید و اصلاح کنید و یا از گریدها هم کمک بگیرد به این نوع طراحی کرد تایپوگرافی می گویند .
  • در طراحی لوگو شما باید ابتدا بدانید که چه می خواهید ، نوع کار و برندتان را بشناسید نوع فونت هایی که در طراحی استفاده می کنید می تواند همه چیز را درباره برندتان به مخاطب شما نشان دهد .
  • بهتر است در طراحی لوگو خود را یک رنگ استفاده کنید چرا که بسته به موقعیت و مکانی که از آن استفاده می کنید راحت تر و انعطاف پذیر تر است .
  • اگر این امکان را دارید که یک فونت منحصر بفرد داشته باشید نترسید و این کار را انجام دهید و فونت ها را اصلاح کنید.
  • اگر این امکان برایتان فراهم است فونت های مناسب را خریداری کنید و در طراحی هایتان از آن ها استفاده کنید.
  • افزونه هایی هستند که می توانید لوگوی خود را در آنجا تست کنید . البته این افزونه ها دارای هزینه های ماهانه هستند و رایگان نیستند .
  • در طراحی کردن به خود زمان استراحت بدهید و از طراحی کردن بی وقفه و با خستگی پرهیز کنید .
  • با اعتماد به نفس کامل ، طرح نهایی را به صاحب طرح نمایش دهید و سعی کنید از آنها نظر خواهی نکنید چرا که در این مواقع آنها به دنبال نقطه ضعف و قوت طرح می گردند و این کار شما را سخت می کند .
  • فایل های خروجی خود را به صورت کامل تحویل دهید فایل به صورت فایل های وکتوری ، نسخه CMYK ، نسخه رنگ پنتون ، نسخه تک رنگ سیاه و تک رنگ سفید ، فایل رستر ، JPEG و PNG.
  • لوگوی خود را Outline کنید چرا که ممکن است لوگوی خود را بروی زمینه سیاه قرار دهید و متوجه توهم نوری شوید و برای این کار باید وزن کلی لوگو کاهش پیدا کند .
  • استفاده از -UpLock در طراحی لوگو : برای توصیف طرح لوگو ، آیکون ، فونت و متن است و از آنجا که لوگو باید تطبیق پذیر باشد باید از-UpLock استفاده کنید .
  • فایل ها را با پسوندهای مختلف تهیه کنید چرا که بسته به این که کجا مورد استفاده قرار می گیرند پسوند و کیفیت آنها ممکن است فرق داشته باشد .مثلا در وب رنگ RGB و پسوند JPEG و اگر شفافیت مد نظر باشد PNG استفاده می شود . در نسخه های چاپی باید رنگ CMYK مورد استفاده قرار بگیرد .
  • شما فرایند یک طراحی را به مشتری خود می فروشید نه یک لوگو ، مشتری باید بداند که چه آفریندی را شما طی می کنید و او بر چه اساسی دارد هزینه پرداخت می کند و ارزش کار شما را بداند .
  • تا حالا شده که بخواهید لوگو را به طور مثال بر روی یک خود کار یا شی کوچکی چاپ کنید و می بینید که اصل مطلب که لوگو آن را می تواند نشان دهد کوچک وناخوانا می شود .پس سعی کنید که Tag Line ( اصل مطلب ) را در جاهایی که فضای بیشتری برای آن وجود دارد قرار دهید مانند سربرگ ها .
  • با طراحی دقیق و کاربردی شما می توانید از لوگو خود در ویدیو های آموزشی، ویدیو معرفی کسب وکار و همچنین در ساخت تیزر تبلیغاتی و موشن گرافی استفاده قابل توجهی کنید.

    اگر کار همیشگی شما طراحی لوگو است یا قصد گسترش و بهبود کار خود را دارید یکسری موارد را مد نظر داشته باشید

    درباره طرحی که قبول کرده اید تحقیق کنید .

    سعی کنید تولید ایده داشته باشد .

    طرح های اولیه را که به ذهنتان می رسد را رسم کنید .

    طرح را به متشری نشان دهید و آنچه را که می خواهد اصلاح کنید .

    طرح نهایی را آماده کنید و در فایل های مختلف به مشتری تحویل دهید .

    در طراحی لوگو سادگی را فراموش نکنید .

طراحی لوگو

نکته

یکی از مهم ترین ویژگی لوگوها این است که کاملا منحصل به فرد می‌باشد، یعنی فقط یک مدل و یک نوع لوگو برای کسب و کار شما وجود دارد که از آن هیج کسب و کار دیگری استفاده نمی‌کنند.

در برخی لوگوها فقط نام ‌آن‌ها نوشته می‌شود و کمتر بر روی طراحی لوگو کار می‌شود، اما به نوبه خود خوب از کار در می‌آید به عنوان مثال لوگو شرکت سونی اریکسون فقط با لوگو و آرم sony معروف است.

در ادامه چند نمونه از نرم افزارهای حرفه‌ای به شما معرفی خواهد شد که برای طراحی لوگو گزینه‌های مناسبی هستند.

نرم افزار GIMP

این نرم افزار مشابه با نرم افزار فتوشاپ است که امکانات فوق العاده‌ای را به صورت رایگان نیز دارد.

شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار هم مانند نرم افزار فتوشاپ صفحه‌ای را باز کنید و با ابزار‌هایی که داخل نرم افزار برای کاربران تهیه شده است شروع به طراحی لوگو کنید.

با توجه به شکل‌هایی که در این نرم افزار وحود دارد، این امکان را به شما خواهد داد تا به ساخت لوگو به صورت خلاقانه‌تر بپردازید،همچنین می‌توانید برای طراحی لوگو حرفه‌ای، ایده‌های خود را روی صفحه GIMP پیاده سازی کنید.

حجم این نرم افزار در مقایسه با نرم افزار  فتوشاپ کمتر بوده است و فضای مشابهی راب رای طراحی لوگو برایتان ایجاد کرده است.

در نتیجه اکثر افرادی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند، خوشایند و راضی هستند همچنین در میان بسیاری از کاربران که به دنبال خرید نرم افزار‌های حرفه‌ای تر نیستند، محبوب است.

نرم افزار ایلاستریتور

نرم افزار Adobe Illustrator

نرم افزار ادوبی ایلوستریتور را می‌توان به عنوان یکی از بهترین نرم افزارها برای طراحی لوگو و فتوشاپ، معرفی کرد. این نرم افزار جز اندک نرم افزارهایی می‌باشد که به راحتی می‌توانید داخل آن به طراحی لوگو به صورت حرفه‌ای اقدام کنید.

شما به راحتی می‌توانید با پیاده سازی ایده‌های خود بر روی این نرم افزار قدرتمند، و یا هر آنچه که به صورت لوگو می‌خواهید بسازید، را روی صفحه نرم افزار ایجاد کنید. در نتیجه تمام ایده‌های شما برای طراحی در این نرم افزار قابل اجرا هستند.

یکی از مزیت‌های استفاده از این نرم افزار این است که شما می‌توانید در هر ابعاد و اشکالی لوگوی خود را در آوردید، همچنین در هر سایز دلخواهی می‌توانید لوگوی منحصل با فردی را بسازید.

در واقع جمله بالا به این معناست که شما از لوگوی طراحی شده، در سایزهای مختلف بسیار کوچک یا بسیار بزرگ بدون هیچ تغییری در کیفیت آن می‌توانید استفاده کنید.

نرم افزار ادوبی ایلوستریتور دارای ابزارک‌های فوق العاده‌ای می‌باشد که داخل میزکار هود می‌توانید از طراحی لوگوهای مختلف لذت کافی را ببرید.

نرم افزار Krita

یکی از حرفه‌ای ترین نرم افزارهای عصر جدید برای نقاشی‌های دیجیتالی را می‌توان از نرم افزار  Krita نام برد. اگر به طراحی لوگو به سبک‌های نقاشی  و کاتالوگی علاقمند هستید، نرم افزار Krita می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

پیشنهاد می‌شود که شما با استفاده از این نرم افزار، ایده‌های و مدل اولیه خود را به راحتی با ابزارهای موجود داخل نرم افزار و قلم‌های متنوع آن پیاده سازی کنید و در نهایت طرح نهایی را برای طراحی به صورت حرفه‌ای به نرم افزار دیگری انتقال دهید.

شما تنها با استفاده از یک قلم نوری می‌توانید طرح‌های بسیار جالبی را در این نرم افزار طراحی کنید و سپس  با استفاده از تنوع رنگ بندی‌های مختلف بر لوگو روی لوگو آن را تست کنید و پس از تکمیل نهایی از نرم افزار درخواست خروجی لوگو را بگیرید.

طراحی لوگو در مشهد

طراحی لوگو در مشهد توسط یاراپلاس

لوگو شما اولین چیزی است که مخاطبان با دیدین آن، با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند. این باید اولویت و مرکز تمام فعالیت‌های بازاریابی شما باشد. اگر لوگو ندارید، یاراپلاس با گروهی حرفه‌ای برای طراحی لوگو در مشهد، فرصتی را برای شما فراهم می‌کند که تجارت خود را در ذهن مخاطبان خود ثبت کنید. طراحان لوگوی ما، می‌توانند به شما کمک کنند تا با طراحی لوگو در مشهد، تصویری منحصر به فرد و مؤثر برای برند خود ایجاد کنید که نشانگرکیفیت شرکتتان باشد.

خلاقیت و رابطه ی آن با طراحی لوگو

امروزه طراحی لوگو و آرم یکی از دغدغه‌های ذهنی صاحبان شرکت‌ها و مدیران کسب‌وکار قرار گرفته‌است. این مسئله کاملا طبیعی است چرا که طراحی لوگو یکی از مراحل اولیه راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. لوگو‌ی هر کسب‌وکار یک داستان سازگار است که شما از طریق گرافیک منحصر‌ به فرد خودتان آن‌ را تعریف می‌کنید.

این داستان وارد ذهن مشتریانتان می‌شود و اگر در کارتان خلاقیت و استراتژی‌های فوق‌العاده به‌کار برده‌ باشید این داستان برای همیشه در ذهن مشتریانتان باقی می‌ماند. حال باید به ایده و سپس مهم‌ترین اصل طراحی لوگو ینی خلاقیت بپردازیم. خلاقیت همان چیزی است که همه طراحان گرافیک به‌دنبال آن هستند چرا که این پارامتر قرار است از پارامتر‌های دیگر تمایز بیشتری ایجاد کند. خلاقیت و رابطه‌ی آن با طراحی لوگو بحثی است که هر گرافیست و طراحی باید به آن بپردازد. پس باید کمی راه‌های به‌کار بردن خلاقیت در طراحی یک آرم و لوگو را یاد بگیریم.  اما قبل از آن اجازه دهید به یک اصل مهم بپردازیم.

یک لوگو‌ی استاندارد چه خصوصیاتی دارد؟

بحث خلاقیت و رابطه‌ی آن با طراحی لوگو برای پیشرفت بیزینس و دیده شدن بیشتر کسب و کار شما یک اصل انکار ناپذیر است. اما در طراحی یک لوگوی استاندارد علاوه بر خلاقیت باید پارامتر‌های دیگری نیز رعایت شود. به خاطر داشته باشید که لوگو‌ی شما معرف و هویت کسب و کار شما است و باید متناسب با حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید طراحی شود. اکثر افراد هزینه کردن برای طراحی لوگو را امری غیر ضروری می‌پندارند.

اما اگر می‌خواهید بیزینس شما همیشه جایی در ذهن مخاطب داشته باشد و بین رقیبان و هم‌سویان خود شاخص باشد باید برای طراحی لوگو هزینه کنید! چرا که شما در کسب و کار خود قادر هستید هر زمان که اراده کنید طراحی پوستر، بیلبورد و بروشور‌های خود را مطابق میلتان تغییر دهید. اما همان‌طور که گفتیم لوگو‌ی کسب و کار شما قرار است.

روایت‌کننده‌ی داستان شما باشد بنابراین نمی‌توان دائما آن را تغییر داد چرا که همه‌ی هدف ما در این راستا حک شدن برند شما در ذهن مخاطبان است. بنابراین اگر برنامه‌ای طولانی مدت برای کسب و کار خود دارید، هزینه کردن برای طراحی لوگو اولین گامی است که باید بردارید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک لوگو‌ی خلاقانه و استاندارد می‌پردازیم.

تولید محتوا

1.سادگی در عین زیبایی

هر چقدر لوگوی شما طراحی ساده‌تری داشته باشد، میزان اثر‌گذاری آن بر مخاطب بیشتر است. می‌توان به این مورد به عنوان یک اصل نگاه کرد که زیبایی در سادگی نهفته است. تنها کافی‌ست لوگوی شما زبان برند شما باشد و همه‌ی آن چیزی که مخاطب باید از اسم و رسم برند شما بداند را به صورت خلاقانه در خود جای دهد. به یک لوگوی شلوغ و پر‌کار فکر نکنید!

2.لوگویی طراحی کنید که منعطف باشد

طراحی لوگو‌ برای یک بیزینس باید به گونه‌ای باشد که بتوان بدون تغییر ماهیت، از آن در پلتفرم‌های مختلفی نظیر وب‌سایت، تابلوهای تبلیغاتی، کارت ویزیت، محصولات چاپی و… استفاده کرد. اینجا‌ست که موضوع خلاقیت در طراحی لوگو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که سبک طراحی این لوگو باید برای جای گرفتن در این رسانه‌های مختلف مناسب باشد.

دانستن اهمیت خلاقیت و رابطه‌ی آن با طراحی لوگو به شما کمک می‌کند با یک لوگو‌ی خلاقانه و قوی یک هویت انحصاری برای برند خود بسازید. در واقع نقطه تمایز بین شما و رقیبانتان درست همینجا است! جایی که شما از خلاقیت بهره می‌گیرید و لوگویی طراحی می‌کنید که منجر به انتقال حس اعتماد به مشتری و ترغیب او به خرید محصول یا خدمات شما می‌شود.

کمپین دیجیتال مارکتینگ همان استراتژی دیجیتال مارکتینگ است؟! خیر؛ کمپین دیجیتال مارکتینگ شما پایه و بنای استراتژی شماست!!

برای درک جمله ی بالا، باید مفهوم هر کدام از دو واژه ی کمپین و استراتژی را به خوبی درک کنید؛ استراتژی به معنای وجود یک نقشه ی راه برای رسیدن به یک هدف مطلوب است، لزوما قرار نیست حتما استراتژی های پرهزینه و دشوار را برای کار خود تعریف کنید، همین که استراتژی قدرتمند و کارآمدی را برای ادامه ی راه پیش گرفتید، شما نیمی از مسیر را طی کرده اید و اما کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست!؟

کمپین دیجیتال مارکتینگ شما اقداماتی در استراتژی شماست که به شما کمک کند تا سریع تر به آن هدف مطلوب دست یابید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.