دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

تابلو برق ستاره مثلث

۱۲۶ بازديد
مقدمه استارتر موتورهای Star-Delta اکثر موتورهای القایی مستقیماً روی خط راه اندازی می شوند، ولی زمانی که موتورهای زیاد کبیر به این طریق راه اندازی می شوند، به علت نوسانات زیاد جریان راه اندازی مایه برپایی اختلال در ولتاژ در خطوط تغذیه می شوند.
برای اندک کردن افزایش جریان راه‌اندازی، موتورهای القایی بزرگ با ولتاژ کاهش‌یافته راه‌اندازی می‌شوند و زمانی که لغایت کم و بیش به سرعت چرخش کار می‌کنند، ولتاژ تغذیه کامل دوباره وصل می‌شوند.
این روش راه اندازی ولتاژ کاهش یافته است. کاهش ولتاژ در طول راه اندازی ستاره-مثلث با پیکربندی مجدد فیزیکی سیم پیچ های موتور همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است به دست می آید. در طول راه اندازی، سیم پیچ های موتور به شکل ستاره ای متصل می شوند و این باعث کاهش ولتاژ در هر سیم پیچ 3 می شود. این همچنین باعث کاهش سه برابری گشتاور می شود.

پس از مدتی سیم پیچ به صورت مثلث تنظیم می شود و موتور به طور عادی کار می کند. استارترهای Star/Delta احتمالاً رایج ترین استارت های ولتاژ کاهش یافته هستند. آنها در تلاش برای کاهش جریان شروع اعمال شده به موتور در هنگام استارت به عنوان وسیله ای برای کاهش اختلالات و تداخل در منبع الکتریکی استفاده می شوند.
استارتر Star/Delta از سه کنتاکتور، یک تایمر و یک اضافه بار حرارتی ساخته شده است. کنتاکتورها کوچکتر از کنتاکتور منفرد مورد استفاده در استارت مستقیم روی خط هستند زیرا فقط جریانهای سیم پیچ را کنترل می کنند. جریان عبوری از سیم پیچ 1/ریشه 3 (58%) جریان در خط است.

دو کنتاکتور وجود دارد که در حین کار بسته هستند که اغلب به آنها پیمانکار اصلی و کنتاکتور دلتا گفته می شود. اینها دارای AC3 با 58٪ امتیاز فعلی موتور هستند. سومین کنتاکتور کنتاکتور ستاره ای است و تنها زمانی که موتور به ستاره متصل است، جریان ستاره را حمل می کند. جریان در ستاره یک سوم جریان در مثلث است، بنابراین این کنتاکتور می تواند AC3 را در یک سوم (33٪) از رتبه موتور تعیین کند.
قیمت تابلو برق ستاره مثلث به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر تولیدکننده ای در ساخت آن به کار می بندد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.