دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

بهترین گیاهان حوضچه اکسیژن رسان (برترین گونه های گیاهی در مقایسه)

۱۲۳ بازديد


وقتی نوبت به حوضچه شما می رسد، گیاهان آبزی نه تنها یک زیستگاه دلپذیر و ضروری برای موجودات حوضچه شما فراهم می کنند، بلکه می توانند به عنوان اکسیژن ساز مهم نیز عمل کنند! با همه گونه ها و گونه ها، انتخاب گیاهان مناسب برای حوضچه شما ممکن است کمی سخت به نظر برسد. برخی از آنها زیستگاه عالی برای ماهی ها و قورباغه ها هستند، برخی دیگر آلاینده ها را جذب می کنند، برخی دیگر به اکسیژن رسانی به آب کمک می کنند و برخی از آنها همه این عملکردها را انجام می دهند. بنابراین، چگونه انتخاب می کنید که کدام یک را در حوضچه خود بگنجانید، و کجا؟ کدام یک از بهترین اکسیژن سازها هستند؟ بیایید آن را تجزیه کنیم!
انواع گیاهان اکسیژن سازکدامند؟

چهار نوع اصلی از گیاهان برکه وجود دارد - باتلاقی، حاشیه ای، شناور و غوطه ور. هر کدام از اینها به نوبه خود به دو گروه تقسیم می شوند: مقاوم و گرمسیری، به ترتیب مترادف با چند ساله (2 ساله) و سالانه (1 ساله).

درست حدس زدید گیاهان باتلاقی برای شرایط مرطوب و باتلاقی مناسب هستند. اساساً، آنها در امتداد لبه‌های حوضچه‌هایی که خاک مرطوب است، اما آب راکد زیادی وجود ندارد، بهترین عملکرد را دارند، زیرا آنها طوری سازگار هستند که فقط ریشه‌هایشان زیر آب باشد. این دسته شامل برخی از گونه های ریواس و همچنین گیاهان گوشتخوار مانند گیاه پارچ می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.